ساده دل

ساده دل یعنی دلی پر از احساس های پاک و روحی بزرگ مثل دریا..دریایی آبی با امواج زیبا و راز های نهفته...

ساده دل

ساده دل یعنی دلی پر از احساس های پاک و روحی بزرگ مثل دریا..دریایی آبی با امواج زیبا و راز های نهفته...

خریدن مهر و محبت

در دوره ممالک جنگی شاهزاده ای بود به نام " مون چان" وی در خانه خود روشنفکران و افراد با استعداد بسیاری رانگهداری می کرد و به عنوان مهمان به آنان احترام می گذاشت. اگر کاری پیش می آمد به دست آنان می سپرد که انجام دهند. در میان مهمانان او مردی بود نه نام " فون هوان" . این مرد چون شهرتی نداشت هیچ کس هم به او توجهی نمی کرد.

روزی فون هوان با شمشیر خود بازی می کرد وزیر لب این طور زمزمه می نمود : " من همانند دیگران هستم ولی چرا در خورشت من ماهی نیست". مهمانان این گله ، فون هوان را به شاهزاده گزارش دادند. شاهزاده فرمان داد که پس از آن برای آقای هون هوان ماهی درست کنند. پس از چند روز فون بازشروع کرد باشمشیر خود بازی کردن و زمزمه نمودن :" من از دیگران هیچ دست کمی ندارم، پس چرا ارابه ای در اختیارم نمی گذارند" این سخن را نیز به گوش شاهزاده رساندند و شاهزاده فرمان داد ارابه ای در اختیار آقای فون هوان بگذارند. پس از چندی آقای فون هوان نغمه دیگری زمزمه کرد و گفت: " اکنون ماهی می خورم و سوار ارابه می شوم ولی نمی توانم زندگی مادرم را تامین کنم " شاهزاده که آن سخن را شنید فورا کسانی را فرستاد مادرش را به آنجا آوردند تا با آقای فون هوان یکجا باشد و فون هوان هم شب و روز مادر خود پرستاری کند. همه مهمانان فون هوان را بیشرم و طمعکار می دانستند.

ولی شاهزاده به آنان گفت معنای مهمان نوازی آن است که همه آرزوها ی مهمان برآورده شود. در پائیز یکی از سالها شاهزاده می خواست کسی را پیدا کند و به زادگاه خود بفرستد تاآنچه از مردم بستانکار است بگیرد و اجاره های او را جمع آوری کند و بیاورد. فون هوان داوطلبانه اظهارکرد اگر آن کار به او محول شود هرچه زودتر و بهتر آن را به انجام می رساند.

شاهزاده موافقت کرد و او را فرستاد. هنگام حرکت فون هوان از شاهزاده پرسید،پولها را که جمع آوری کردم چه چیز می خواهید برای شما با آن پولها بخرم . شاهزاده جواب داد: چیزی که درخانه ما کم است بخرید.فون هوان رفت، اما هنوز سه روز نگذشته بود که برگشت. شاهزاده با تعجب به او گفت: کاری که شما برای انجام دادن آن رفته بودید دوسه ما وقت می گرفت ، جناب عالی چرا به این زودی برگشته اید ، پولها را جمع آوری کردید، هون هوان جواب داد: بلی، آنچه را که باید انجام دهم انجام داده ام. شاهزاده پرسید پس پول کجاست . فون هوان جواب داد: پولی نیاورده ام ولی تمام حسابها را تسویه کرده ام.

شاهزاده گفت منظورتان نمی فهمم. فون هوان گفت: من تمام اهالی زادگاه شما را درجائی جمع کردم و سندهای وام و اجاره را برابر آنها سوزاندم و گفتم دیگر شاهزاده از آنان هیچ طلبی نخواهد داشت و چیزی نخواهند خواست. شاهزاده که این سخن را شنید مضطرب شد و با خود گفت این آقای فون هوان چرا چنین کاری کرد، آخر پول هنگفتی بود. ولی او را سرزنش نکرد.

فون هوان متوجه درهم رفتن چهره شاهزاده شد، لذا توضیح داد که اگر من آن پولها را برای شما می آوردم بر اموالتان چیز قابلی افزوده نمی شد ، شما به اندازه کافی پول دارید، تاحدی که شاید تمام عمر نتوانید همه را به مصرف برسانید، آنچه که اکنون برای شما لازم است محبت و پشتیبانی مردم است نه پول، و من از این فرصت استفاده کردم و برای شما مهر و محبت مردم را جلب کردم. شاهزاده که بازهم ناراضی بود، فقط گفت: " شما خسته شده اید بروید استراحت کنید".

این مطلب رو یکی از دوستانم به اسم اسماعیل  برام آورد منم گذاشتمش تو وبلاگم .........

........................نظر شما چیه در مورد این مطلب.........................

نظرات 12 + ارسال نظر
اسما جمعه 2 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 01:58 ب.ظ

سلام.من از این داستان خوشم اومد . ولی بهتر از اینم میشد نوشت

بصیر یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 02:35 ب.ظ

فکرکن ببین ازکی طلبکاری می خوام برم طلباتو جمع آوری کنم

paiz یکشنبه 4 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 04:34 ب.ظ

salam
beheton dar dashtane hamchin weblogi tabrik migam omidvaram harja ke hasti movafagh bashi

رز سفید دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 12:03 ق.ظ http://www.ghoroobesiahpoosh.blogsky.com

سلام داداشی جونم...خوبی...هنوز وقت نکردم متنت رو بخونم.. ساعت دوازده شب و خیلیییی خسته و کوفتم( مهمونی بودم.. تازه اومدم)...فقط نظر گذاشتم بدونی یادتم... در اولین فرصت متنت رو هم میخونم...فدات عزیزم.. فعلا...در پناه حق...یا علی...

نگاه دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 05:39 ق.ظ http://dirooz.mihanblog.com

سلام :
ببین نظر قبلی واقعا مال خواهرت ؟
یا علی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟///!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
به هر حال واقعا وقتی دیدم انقدر طرفدار داری خوشحال شدم حالا بگذریم از شما که....
وقت کردی پیش ما هم بیا
دیگه نمی تونم اون جمله همیشگی را واست بنویسم ببخشید
خداحافظ!

رضا دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 08:50 ق.ظ http://rezakhoshgel.blogfa.com

سلام خسته نباشی بهزاد جون وبلاگت توپ توپ

alireza دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 06:34 ب.ظ http://rozhaya_pashimani@yahoo

سپهر دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:20 ب.ظ http://sepehr33.blogfa.com

سلام وبلاگتون قشنگه امید وارم موفقتر از این هم باشین دل یک هنر مند دریاست و دل من هم قطرهایی بیش نیست اما...شور دریادارم .... میل بیکرانها دارم ... خوشحال شدم به آسمان دلواپسی های من هم سر بزن ستاره ایی بیفزا

! دوشنبه 5 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:10 ب.ظ http://alldaytimes.blogsky.com

سلااااااام بر رییس بهزاد

* * *
چه طوری جوون؟
دو روزه تو آدرس وبلاگا دارم دنبال لینکت می گردم
ولی پیدا نمی شد

* * *

لعنت به این کار و دردوسرای زندگی
نمی زاره که راحت پای کامپیوتر بشینیم و عشق و حال بکنیم
بالاخره امروز دنبال یه آدرس دیگه بودم
که آدرستو پیدا کردم
اون ادرسی که دنبالش بودم هنوز پیدا نشده
ولی خوب این یکی جبران کرد

* * *
اما درباره این نوشته که نظر خواسته بودی
یه چیزی می تونم بگم
تو این دور وزمونه هر دوتاش خیلی سخت به دست میاد
هم اون پوله و هم اون محبت
هر دوتاش شده کیمیا

* * *
الان ...
بگذریم .. خیلی نمی خوام منفی بافی کنم
یه کلیپ فلش تو یه سایتی بود که خیلی خوشم اومد
پنج شیش دقیقه بیشتر طول نمی کشه تا لود بشه
تونستی حتماْ نگاه کن
http://clips.zendehrood.com/ShowClip.aspx?ClipID=1195
------------------
بهت خوش بگذره
تابستونو می گم رفیق
یا حق
!

نگار سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 09:38 ق.ظ http://yourlife.blogfa.com/

خیلی قشنگ بود
راستی زندگی آپ شده
خوشحال می شم سر بزنی
همیشه موفق باشی
نگار

هما سه‌شنبه 6 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 11:19 ق.ظ

خوب بود موفق باشی گفته بودی اگه نامم را در نظرات ببینی خوشحال میشی خواستم خوشحالت کرده باشم منظر افهای زیبات هستم

نگاه پنج‌شنبه 8 تیر‌ماه سال 1385 ساعت 07:38 ق.ظ http://dirooz.mihanblog.com

سلام
اولا می خواستم اون پست را پاک کنم نظر شما هم اجبارا پاک شد .
دوما اگر شما هم دقیق می خوندید من هم نوشته بودم وقتی آدم به چیزی اعتقاد نداره انتقال نمی ده .
سوما ....
هیچی فراموشش کن .خداحافظ

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد